Turystyka polska na EXPO 2015

„Poland. Come and find all colours of life” zapowiada Polskę jako kraj bogaty kulturowo i turystycznie. Działania niestandardowe w przestrzeni miejskiej, mające przykuć uwagę przechodniów i różnorodna oferta w Pawilonie Polski – to wszystko zaplanowano podczas Wystawy Światowej EXPO 2015 w Mediolanie. Prezentację polskiej turystyki zainauguruje Tydzień Turystyki Polskiej w dniach 18-24 maja. Przez kolejne tygodnie na odwiedzających Pawilon Polski będą czekały atrakcje przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną, w ramach prowadzonej na rynku włoskim kampanii.

Koncepcja scenariusza i scenografii dla całości działań prowadzonych zarówno w Pawilonie Polski na Wystawie Światowej EXPO 2015, jak i w przestrzeni miejskiej odnosi się bezpośrednio do kampanii promocyjnej „Polska. Come and find your story” realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną na rynkach europejskich. Hasło na EXPO 2015: „Poland. Come and find all colours of life” zapowiada Polskę jako bogaty kulturowo i turystycznie kraj, gdzie ludzie i miejsca pozwalają odkrywać zaskakujące historie, doznania i uczestniczyć w czymś niezwykle barwnym. Grafika oparta na motywie kolorowych kwadratów nawiązuje do logotypu  udziału Polski w Wystawie Światowej EXPO 2015.

Wszystkie podjęte przez polską stronę aktywności będą podkreślały, że Polska to kraj o europejskim stylu życia, otwarty i przyjazny, stawiający na nowoczesny design, jednocześnie szanujący tradycję. Polska Organizacja Turystyczna z promocją turystyczną wpisuje się także w temat Wystawy Światowej EXPO 2015 „Wyżywienie planety, energia dla życia". Rekomendowane produkty turystyczne w 2015 roku to m.in. turystyka na terenach wiejskich, spa, wellness i uzdrowiska czy polskie szlaki kulinarne.

Promocja polskiej turystyki w Pawilonie Polski to szereg rozmaitych aktywności promocyjnych podzielonych ze względu na grupy docelowe: dla mediów i branży m.in. konferencja prasowa z degustacją i koncertem, tematyczne warsztaty dla przedstawicieli branży turystycznej, spotkania dla dziennikarzy, kulinarne podróże po Polsce; dla konsumentów: m.in. konkursy, zabawy i degustacje, przedstawienia interaktywne, wirtualna podróż po Polsce – planner podróży, stoły multimedialne, infokioski oraz centrum informacji turystycznej – książki, albumy, mapy w trzech wersjach językowych: włoskiej, angielskiej i niemieckiej.

Podczas EXPO 2015 działania marketingowe będą także prowadzone na terenach wystawowych oraz w przestrzeni miejskiej. Przewidziane są przedstawienia, gry, konkursy, akcje ambientowe na stacjach kolejowych i stacjach metra, flash mob  w środkach transportu miejskiego czy też niestandardowe formy reklamy na mieście.

Partnerami Polskiej Organizacji Turystycznej są polskie regiony i miasta, dla których udział w EXPO 2015 jest doskonałą okazją do szerszej promocji swoich produktów turystycznych. Lublin będzie czarował, nawiązując do swojego wiodącego produktu „Carnavalu Sztukmistrzów”. Wśród atrakcji pokazy akrobatów na slackline czy występy teatrów ulicznych. Podobnie jak Lubelskiego i Mazowieckiego, dominującym motywem prezentacji Małopolskiego i Krakowa będzie turystyka kulturowa i miejska, w tym nowe obiekty (Arena, ICE) i sektor MICE. Uzupełnieniem będzie także promocja w kontekście Światowych Dni Młodzieży, które odbędą się w 2016 roku Krakowie. Pokazy laserowe i spektakularna akcja MOSTY przygotowane przez Wrocław i Dolnośląskie mają anonsować kolejne wydarzenie – Wrocław Europejską Stolicą Kultury 2016. Promocja dziedzictwa kulturowego w zakresie rewitalizacji przestrzeni miejskiej to temat Łódzkiego. Łódź wykorzysta też swoją obecność na EXPO, aby podkreślić fakt ubiegania się o prawa do organizacji EXPO 2022. Dla zainteresowanych turystyką aktywną przedsmakiem wyjątkowych doznań będzie kapsuła 5D – symulator przejazdu trasą Green Velo, najdłuższą trasą rowerową w Polsce, przebiegającą przez 5 regionów Polski Wschodniej. Także Podlaskie będzie zachęcać do uprawiania turystyki aktywnej w unikatowym środowisku, łączącym walory naturalne i kulturowo – etniczne z nowoczesnością. Nacechowane regionalnymi wyróżnikami będą także kulinaria oraz pokazy mody. Podlasie pokaże także, jako ciekawostkę, w jaki sposób haft krzyżykowy stał się inspiracją dla nowoczesnego logotypu województwa podlaskiego opracowanego przez prof. Leona Tarasewicza. Odwiedzający EXPO 2015 będą mieli także okazje poznać zalety regionu świętokrzyskiego oraz otrzymać bogatą ofertę turystyczną od Związku Miast i Gmin Morskich oraz Warszawy.

 

Artykuł: PDF, doc., txt.