17.07.2015 Polska Organizacja Turystyczna prezentuje polskie regiony na EXPO w Mediolanie

Polska Organizacja Turystyczna wraz z regionem małopolskim, świętokrzyskim, podlaskim, kujawsko-pomorskim, dolnośląskim, lubelskim oraz gminami nadmorskimi i Warszawą przygotowała prezentacje, które mają przybliżyć niepowtarzalną specyfikę polskich regionów gościom Światowej Wystawy EXPO 2015. Do 6 września będą prowadzone działania promocyjne w Pawilonie Polski oraz przed budynkiem.

 Program wydarzeń zawiera elementy bezpośrednio nawiązujące do projektu Pawilonu Polski, czyli sadu oraz jabłka. Zapraszamy odwiedzających do Cudownej Krainy Jabłka - The Wonderland of Apple z całą feerią barw i kształtów, atrakcyjnością, różnorodnością, pozytywną energią i ze smacznym polskim jabłkiem w roli głównej. Dziewięć tygodni aktywności i promocji Polski w strefie przed Pawilonem Polski oraz w sali regionów łączy spójna, prosta opowieść o jabłku, które rośnie i dojrzewa w towarzystwie odwiedzających Pawilon Polski.

Atrakcje na zwiedzających czekają już przed wejściem. Aranżacja przestrzeni przed budynkiem obejmuje 4 „wyspy”, w których umieszczone zostały wygodne siedziska zapewniające cień, wyposażone w urządzenia do wytwarzania mgiełki wodnej, obniżającej temperaturę wokół wyspy. Cała scenografia jest spójna z wizualizacją regionów oraz projektu Pawilonu Polski.

Małopolska zaprezentowała propozycje z zakresu turystyki miejskiej, przyrodniczej i kulinarnej. Ten ostatni element, w sposób szczególny wpisuje się w temat tegorocznej  Światowej Wystawy EXPO: „Wyżywienie planety, energia dla życia”. Można więc było spróbować nie tylko tradycyjnych przysmaków, takich jak słomki krakowskie, ale także przekąsek przygotowanych zgodnie z coraz popularniejszymi trendem slowfood.

 - Wszyscy goście byli częstowani jabłkami, również w postaci soku oraz „chipsów”, czyli suszonych kawałków jabłek oraz – cieszącymi się równie dużym powodzeniem – krakowskimi krówkami. Można było spróbować również waty cukrowej, zwykle dostępnej w różnych zaułkach Krakowa – mówi Katarzyna Gądek Wicedyrektor Wydziału Promocji i Turystyki w Urzędzie Miasta Krakowa, który jako pierwszy zaprezentował się w cyklu tygodni promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej. – Wszystkie  te atrakcje oraz wartość estetyczna całości spowodowały, że już w połowie tygodnia średnia liczba osób przychodzących do Pawilonu Polskiego wzrosła z czterech do sześciu tysięcy! Prostota i nowoczesność formy, na którą postawiono nacisk podczas tej kampanii, przy jednoczesnym wyeksponowaniu symboli oraz tradycji miasta i regionu, pokazały Polskę, Kraków jako niezwykle atrakcyjny cel podróży – dodaje Katarzyna Gądek.

W środku pawilonu na ścianach, dzięki zastosowanej technologii goście mogli podziwiać animacje rysowane białym światłem rzucane na całą długość czarnych ścian bocznych sali, zawierające elementy typowe dla regionu. Podczas tygodnia Małopolski były to: Sukiennice, Smok Wawelski, Kopalnia Soli w Wieliczce, Giewont, Miód, Chata Zalipiańska, tratwy na Dunajcu, Kościół Mariacki. Zwiedzający mogli także dzięki bogatej ekspozycji zapoznać się z tradycjami wyrobu miodu, chleba i oscypka. Obszernie prezentowana była także oferta wód uzdrowiskowych oraz zastosowania soli w lecznictwie i kosmetyce. Jedną z atrakcji przygotowanych przez region, był tradycyjnie już małopolskie czerwone korale.

Harmonogram prezentacji: Podlaskie (13-19 lipca), Lubelskie (20-26 lipca), Świętokrzyskie (27 lipca - 2 sierpnia), Dolnośląskie (2-9 sierpnia), Kujawsko-Pomorskie (17-23 sierpnia), Gminy Nadmorskie (24-30 sierpnia), Warszawa (31 sierpnia-6 września).

Wszystkie działania podjęte przez Polską Organizację Turystyczną w zakresie aktywności promocyjnych podczas Wystawy Światowej EXPO w Mediolanie realizowane są w ramach  projektu „Promujmy Polskę Razem” Działania 6.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 "Promowanie turystycznych walorów Polski.

Do pobrania: PDF, doc, txt