16.06.2015 Pokazy kulinarne we Włoszech

W czerwcu rozpoczęła się pierwsza tura pokazów kulinarnych we Włoszech, jakie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje w ramach programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi Polski na Wystawie Światowej EXPO 2015. Celem spotkań w Mediolanie, Rzymie, Neapolu i Turynie jest prezentacja polskich tradycji kulinarnych oraz polskich producentów żywności wśród włoskich odbiorców.

 

Organizatorzy pokazów kulinarnych podkreślają duże podobieństwo pomiędzy polską i włoską obyczajowością, tradycją wspólnego gotowania oraz celebrowania posiłków. Założeniem jest przedstawienie możliwości wykorzystania polskich składników w daniach kuchni włoskiej, a tym samym upowszechnienia polskich marek oraz produktów spożywczych, co może przyczynić się do potrzymania tendencji wzrostowej eksportu polskich produktów do Włoch. W minionym roku polsko-włoskie obroty towarowe przekroczyły wartość  16,2 mld Euro, a dynamika polskiego eksportu do Włoch wzrosła o 10%.

Spotkania kierowane są do importerów produktów spożywczych, dziennikarzy, blogerów kulinarnych, przedstawicieli stowarzyszeń i izb branżowych, restauratorów, a także przedstawicieli szkół gastronomicznych.

- Podczas pokazów uczestnicy będą mieli możliwość spróbowania znakomitych dań przygotowanych na bazie polskich sezonowych produktów najwyższej jakości. Mamy nadzieję, że po pokazach nasi goście będą chcieli wrócić do tych smaków i wykorzystywać polskie produkty i przepisy w swojej codziennej kuchni. Inspiracją będzie dla nich również przygotowana przez PARP książka kucharska prezentująca potrawy, które w niezwykły sposób łączą polską i włoską tradycję kulinarną – mówi Michał Polański, Dyrektor Departamentu Promocji Gospodarczej w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Program gospodarczy towarzyszący udziałowi Polski w Wystawie Światowej EXPO 2015 jest elementem projektu „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” w ramach Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka”. Jego głównym założeniem jest budowa autentycznego i trwałego zaufania dla marki POLSKA i Marki Polskiej Gospodarki poprzez przedstawienie Polski jako atrakcyjnego partnera na rynku międzynarodowym.

W ramach realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości programu gospodarczego przedstawiciele polskich firm będą uczestniczyć również w serii targów branżowych we Włoszech (Międzynarodowe Targ Produktów Naturalnych SANA, 12-15 września 2015 r., Bolonia; Międzynarodowe Targi Warzyw i Owoców MACFRUT,  23-25 września 2015 r., Rimini; Międzynarodowe Targi Maszyn i Technologii dla Rolnictwa AGRILEVANTE, 15-18 października 2015 r., Bari). Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości organizuje również misję zakupową przedsiębiorców włoskich do Polski, seminaria naukowe i spotkania networkingowe na temat wspólnych polsko-włoskich projektów badawczo-rozwojowych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Polscy przedsiębiorcy będą mogli również skorzystać z oferty kojarzenia partnerów biznesowych w ramach platformy spotkań b2b – Expo Business Matching. Elementem wspierającym wizerunek polskich producentów żywności jest również książka kulinarna „Apetyt na Polskę”, która pokazuje nowoczesne oblicze polskiej kuchni. 

Do pobrania: PDF, txt, doc.