W ciągu dnia chillout na plaży, wieczorem zabawa klubowa, a do tego muzyczna premiera – rozpoczął się Tydzień Pomorskiego na EXPO 2015. Przez siedem dni w polskim pawilonie na Wystawie Światowej w Mediolanie królować będą pomorskie, w tym trójmiejskie, klimaty.
1 czerwca rozpoczął się Tydzień Pomorski. Przez siedem dni promowane będą największe atuty regionu, które mają przyciągnąć na Pomorze turystów i biznes. Na zaproszenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, organizatora pomorskiej obecności na EXPO 2015, o atrakcje dla gości odwiedzających polski pawilon zadbają reprezentacje Gdańska, Gdyni i Sopotu.
Chillout na sopockiej plaży
W Mediolanie pogoda już jest plażowa, a za sprawą Sopotu będzie się tam można poczuć prawie jak nad Bałtykiem. Do przygotowania sopockiej aranżacji użyte zostaną cztery tony piasku. Każdy będzie mógł schronić się przed słońcem pod parasolem i odpocząć na ratanowych meblach plażowych. Powstanie też drewniany podest przypominający sopockie molo – najdłuższy drewniany tego typu obiekt w Europie, popularny symbol miasta, który tylko w ubiegłym roku odwiedziło blisko 800 tysięcy turystów.
- Sopot od stu lat przyciąga wyjątkowym klimatem, możliwościami relaksu i właśnie na te nasze atuty jako kurortu stawiamy, pokazując się na EXPO 2015 – mówi Magdalena Jachim, rzecznik prasowy, naczelnik Biura Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Sopotu. – Do obecności na tak prestiżowym wydarzeniu, jakim jest Wystawa Światowa, przygotowujemy się od wielu tygodni, wspólnie z naszymi partnerami, w tym sopockimi i pomorskimi firmami. Na ekskluzywnej sopockiej plaży w Mediolanie będzie można miło spędzić czas, posłuchać muzyki, napić się sopockiego cydru, a przy okazji dowiedzieć się o nas czegoś więcej – dodaje Magdalena Jachim.
Gościom rozdawana będzie gazeta, w której opisano wrażenia obcokrajowców z ich pobytu na Pomorzu. Atrakcyjność Sopotu stanie się podczas EXPO 2015 elementem promocji potencjału turystycznego całego regionu. Tym bardziej, że miasto ma już rozpoznawalną markę: jak pokazują wyniki badań Eurotestu (2011), pozytywne skojarzenia z Sopotem ma aż 70 procent turystów, zarówno krajowych, jak i zagranicznych.
Na sopockiej plaży w Mediolanie będzie można skorzystać z produktów firmy Ziaja, producenta kosmetyków i dermokosmetyków, także tych odpowiednio zabezpieczających skórę przed słońcem. Nie zabraknie też strefy zabaw dla dzieci, którą zaaranżuje firma Trefl, producent zabawek, puzzli i gier planszowych.
Sopot nigdy nie zasypia
Podczas Tygodnia Pomorskiego na EXPO 2015 o muzyczny klimat wokół polskiego pawilonu, w ciągu dnia, zadba DJ Ros, uznawany za jednego z pionierów polskiej sceny klubowej. Ten trójmiejski artysta, producent i promotor nurtu drum’n’bass kiedyś zainspirował się nim właśnie we Włoszech, gdzie mieszkał przez kilka lat.
Wieczorami przy polskim pawilonie zaczynać się będzie zabawa pod hasłem „Sopot Never Sleeps”. Na scenie pojawi się zespół Soundfire, łączący żywą muzykę – gitarę i perkusję – z klubowymi brzmieniami.
To jeszcze nie wszystkie muzyczne akcenty na EXPO 2015: podczas Tygodnia Pomorskiego odbędzie się premiera płyty zatytułowanej „Soundtrack of Sopot”. Pojawi się na niej 11 utworów artystów reprezentujących różne style i upodobania muzyczne. Obok zespołu Soundfire są to m.in. Olo Walicki z projektem „Kaszebe”, a także Sławek Jaskułke, Irek Wojtczak i Krzysztof Stachura. Tym, co ich łączy, są wspólne, sopockie korzenie.
Jeden region – trzy miasta
Pomorskie jako pierwsze polskie województwo pokaże się indywidualnie podczas najbardziej prestiżowych targów na świecie. Obok Sopotu o atrakcje dla zwiedzających zadbają również Gdańsk i Gdynia. Oba miasta zaproszą gości do wnętrza polskiego pawilonu. Właśnie tam po raz pierwszy będzie można zobaczyć wystawę pod tytułem „Bursztyn bałtycki. Tradycja i innowacja”, czyli najciekawsze projekty z bursztynu ostatniej dekady, w tym ekskluzywną biżuterię i przedmioty użytkowe. Po prezentacji w Mediolanie, stolicy designu i mody, Gdańsk będzie promować tę ekspozycję m.in. w Niemczech, Chinach i USA.
Z kolei Gdynia powraca do Mediolanu – po ubiegłorocznym sukcesie podczas „Milan Design Week” –z wystawą „Smak Przedmiotu”, która w niecodzienny sposób prezentuje pomorski design. Liderem projektu „Pomorskie na EXPO 2015 w Mediolanie” jest Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, który do współpracy zaprosił partnerów: Gdańsk, Gdynię, Sopot oraz Agencję Rozwoju Pomorza, Invest in Pomerania, Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną i Stowarzyszenie Wolna Przedsiębiorczość z ośrodkiem Europe Enterprise Network. Projekt jest finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.