Warszawa na Expo 2015

Jak zachęcić a nie zdradzić całości? Jak oddać nastrój i sprawić, aby widz chciał doświadczyć wszystkiego na własnej skórze? Tak działa dobry trailer i taki właśnie sposób na swoją prezentację podczas Wystawy Światowej Expo 2015 w Mediolanie wybrała Warszawa. Nowoczesna technika i zaskakujące efekty wizualne pomogą nam pokazać atmosferę miasta. Odwiedzających zabierzemy w wirtualną podróż do stolicy Polski i zachęcimy ich do realnego odwiedzenia Warszawy.

- Prezentacja Warszawy w tak dużej i prestiżowej imprezie, jaką jest wystawa EXPO w Mediolanie, daje nam możliwość pokazania miasta nowoczesnego, pełnego energii i życia. Wykorzystane nowoczesnej techniki, np. mappingu czy specjalnych oculusów przy prezentacji stolicy pokazuje, że jesteśmy miastem ludzi młodych i kreatywnych – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.

- W swojej prezentacji turystycznej, Warszawa kładzie nacisk na dwa główne aspekty promocyjne: Warszawską Wisłę i postać genialnego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina, który w Warszawie spędził 20 lat swojego życia. Na koncepcję wystąpienia składają się zarówno wydarzenia odbywające się na terenie Expo oraz - co jest pewną nowością - zorganizowane w przestrzeni miejskiej, w usytuowanej w centrum Mediolanu specjalnej strefie wytyczonej dla promocji Polski - mówi Anna Witkowska, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.

Prezentacja Warszawy na EXPO

Warszawa na wystawie EXPO prezentowana będzie podczas Tygodnia Turystyki Polskiej, który trwać będzie od 18 do 24 maja. Działania promocyjne w Mediolanie są naturalną kontynuacją dotychczasowych działań Stołecznego Biura Turystyki, prowadzonych w kraju i zagranicą. Chopin jest postacią rozpoznawalną na całym świecie, dlatego jego postać pojawia się w kampaniach miasta nieprzerwanie od Roku Chopinowskiego, poprzez Euro 2012. Obecnie trwa również realizacja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Warszawa Fryderyka Chopina.

Z kolei Wisła promowana jest jako 19. Dzielnica Warszawy. Rzeka od wieków dająca życie miastu, w ostatnich latach „odżywia” także nowe miejsca stolicy. Skupia wiele inicjatyw lokalnych, przyciągająca ludzi młodych i coraz częściej także turystów.

Tylko konsekwentnie prowadzone działania promocyjne i powtarzany spójny przekaz ma szansę zostać zauważony i przynieść oczekiwane efekty.

Newsy znad Wisły

Do najważniejszych warszawskich realizacji na EXPO 2015 należą projekty Newsy znad Wisły i Warszawa Chopina. W ramach projektu Newsy znad Wisły ustawiona zostanie rzeźba miejska w formie „papierowej” łódeczki na placu Piazza Gramsci w Strefie Turystyki Aktywnej i Natury. Napisy Varsavia, Warsaw Vistula, Warschau, Varsovie, Varso i Warszawa Wisła wykonane czcionką gazetową zdobią łódkę. A niecodzienne rozmiary (ponad 3,5 m długości) oraz nietypowe usytuowanie na lądzie w przestrzeni miejskiej z pewnością wzbudzą zaciekawienie przechodniów. Każdy odwiedzający będzie mógł wejść do łódeczki, aby zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Uzupełnienie projektu stanowi kubik ze zdjęciami Wisły oraz oculus, który przeniesie odwiedzającego z Mediolanu prosto nad Wisłę. Po zapadnięciu zmroku powierzchnie łódeczki oraz kubika ożyją dzięki videomappingowi 3D. Natomiast w Pawilonie Polskim w Strefie Regionów staną 3 oculusy, a do wyruszenia w wirtualną podróż do Warszawy zachęci warszawska syrenka.

Newsy znad Wisły prezentowane będą w Sali Regionów w Pawilonie Polskim w dniach 18-24 maja w godz. 10.00-22.30, w Strefie Turystyki Aktywnej i Natury na Piazza Gramsci codziennie w dniach 18-24 maja 2015 w godz. 10.00-23.00, dodatkową atrakcją będzie videomapping wyświetlany na powierzchni łódeczki i kubika w weekend 23-24 maja 2015, w godz. 22.00-23.00,

Warszawa Fryderyka Chopina

Publiczność odwiedzająca Pawilon Polski będzie miała okazję wysłuchać recitali chopinowskich. Wielkoformatowe zdjęcie pomnika Fryderyka Chopina na scenie przed pawilonem, trawa, kolorowe kubiki - siedziska oraz muzyka Chopina w nowoczesnym, lekko jazzującym wykonaniu znanego pianisty i kompozytora Wojciecha Majewskiego sprawią, że widzowie poczują unikalną atmosferę letnich koncertów w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Natomiast po wejściu do kubika znajdującego się w strefie miejskiej, odwiedzający przeniesie się do zupełnie innego świata, dalekiego od zgiełku i wypełnionego muzyką Chopina. Znajdą się tam oculus umożliwiający wirtualny spacer po Warszawie Fryderyka Chopina, multimedialna ławeczka chopinowska oraz ekran z prezentacją o Warszawie Chopina. Wnętrze ozdobią wielkoformatowe zdjęcia rękopisów kompozytora. 

Warszawa Fryderyka Chopina prezentowana będzie w strefie Turystyki Aktywnej i Natury na Piazza Gramsci codziennie od 10.00 do 23.00, a na scenie przed Pawilonem Polskim w sobotę, 23 maja 2015, w godz. 14.00-20.00 i w niedzielę, 24 maja 2015m w godz. 16.00-20.00.

W trakcie trwania Tygodnia Turystyki Polskiej, Warszawa będzie promowała się w Pawilonie Polskim w Sali Regionów (oculusy), na scenie przed Pawilonem Polskim (recitale chopinowskie), w przestrzeni miejskiej na Piazza Gramsci w strefie Turystyki Aktywnej i Natury, gdzie usytuowane będą łódeczka, kubik i oculusy. Natomiast wystawa zdjęć z Polski, w tym z Warszawy, stanie na Via Dante.

Jaka Warszawa dla Włocha

Jak wykazują badania przeprowadzone na zlecenie POT, wiedza Włochów o Polsce i Warszawie jest niewielka. Większość, w myśleniu o Polsce kieruje się stereotypami. Jest tu zimno, nie ma za bardzo czego zwiedzać, nie ma odpowiedniej infrastruktury turystycznej. Zupełnie inne zdanie mają Ci, którzy Polskę odwiedzili. Wskazują ją jako kraj o ciekawej historii, zielony, przyjazny, dobrze rozwinięty, nowoczesny i co nie jest bez znaczenia, tani. Większość stwierdza, że brakuje im impulsu do tego żeby przyjechać do Polski, dlatego tak ważne są działania wizerunkowe na tym rynku. Udział Warszawy w Expo będzie katalizatorem i może sprawić, że Włosi oraz inni odwiedzający EXPO zaczną częściej myśleć o Polsce, w tym o Warszawie, jako o celu swojego wyjazdu turystycznego.

Teaser mappingu